Posouzení strojní sestavy pomocí teorie hromadných obsluh

Projekt č. 1994/F1d/2006, jehož garantem je fond rozvoje vysokých škol, řeší Pavel Neumann.

Anotace

Ve stavební praxi se velmi často vyskytuje požadavek rychle a objektivně posoudit strukturu strojní soustavy. U některých mechanizovaných stavebních procesů obsahují strojní sestavy velmi rozsáhlé dopravní systémy. Ty zajišťují transport zpracovávaného materiálu nebo polotovarů od místa nakládky k místu vyložení. Při jejich předimenzování bude docházet k hromadění prvků, zajišťujících dopravu materiálu před hlavním strojem, a tím vzniknou zbytečné časové ztráty během jejich práce.

Navrhneme-li dopravní systém příliš malý, dojde sice k jeho dobrému časovému využití, ale prostoje budou naopak vznikat u hlavního stroje strojní sestavy. Objektivní posouzení těchto problémů umožňuje teorie hromadných obsluh. Pomocí této teorie lze posuzovat chování jednoduchého, případně paralelního kanálu hromadné obsluhy. Není však možné pomoci ní zkoumat pohyb obsluhovaných prvků mimo systém obsluhy a systémy složitější (sériové, smíšené), které se v praxi vyskytují. Pro tyto případy se používají metody simulace chování mechanizovaných výrobních procesů.

Výstupy

Název Velikost Typ
Optimalizace sestavy 184.18 KB pdf Stáhnout
Vzorový příklad 126.00 KB xls Stáhnout