Technologie staveb E (122TSEK)
Údaje předmětu
Název: Technologie staveb E
Kód: 122TSEK
Typ: Povinný
Kredity: 7
Rozvrh předmětu
Rozsah: 4P + 2C
Zakončení: z zk
Popis předmětu
Úvod do oboru technologie staveb. Význam stavebně technologické přípravy pro realizaci stavby. Členění stavebních procesů. Zemní práce, třídy těžitelnosti hornin, druhy vykopávek. Výstavba a demontáž pažení (příložné, zátažné, hnané, pažící boxy, záporové, pilotové a milánské stěny), hutnění, odvodnění. Bednění tradiční a systémová, návrh bednění, ukládání výztuže, ukládání, hutnění a ošetřování čerstvého betonu, záběry betonáže. Jeřáby, výtahy. Lešení, třídy, konstrukční systémy. Krovy, střešní plášť, klempířské práce. Realizace příček, rozvodů instalací, úprav povrchů, podkladních a nášlapných vrstev podlah, fasádních plášťů, a kompletačních dokončovacích prací, kotevní techniky. Výstavba objektů a investičních celků. Prostorová, technologická a časová struktura objektového a komplexního stavebního procesu. Technologické etapy pro sourodé a nesourodé objekty. Příprava a řízení výstavby investičních celků.
Cílem výuky je naučit studenty zásady přípravy a realizace stavebních procesů hrubé stavby, vnitřních a dokončovacích prací včetně sledování bezpečnostních, environmentálních a jakostních požadavku na daný proces a seznámit studenty se základy stavebně technologického projektování.
Podmínky pro udělení zápočtu
Účast na cvičeních, průběžné odevzdávání úloh dle pokynů cvičícího a úspěšné absolvování dvou testů
Doporučená literatura
- Pospíchal, V., Neumann, P.: Technologie staveb 10, ČVUT Praha 1999
- Vejvara, K.: Technologie staveb – Lešení, ČVUT Praha 1999
- Musil, F., Popenková, M. a kol.: Technologie staveb – Dokončovací práce 2, STU Bratislava 2004
- Zapletal, I., Jarský, Č. a kol.: Technologie staveb – Dokončovací práce 3, STU Bratislava 2006
- Bašková, R.: Realizácia betónových konštrukcií. BELMAS GROUP, 2008
- Zapletal, I., Musil, F. a kol.: Technologie staveb – Dokončovací práce 1, STU Bratislava 2002
Poznámky
V případě odpadnutí či jiných změn může dojít k časovým i obsahovým úpravám.
V případě přechodu na distanční vzdělávání bude výuka ve stejném rozsahu, obsahu i ve shodných časech výukyv prostředí MS TEAMS